Skip to content

FAQ

FAQ - English (*défilement ci-dessous pour le français)

How can I register as a retailer to be granted access to the B2B Wholesale portal?

 Please navigate to the following website: https://papillonintl.ca/collections/all

You will be prompted to login - if you not already registered then please click Create Account. Fill all fields (Name, Email and Password). We recommend having one account per retailer. Once registered, you will receive an email asking you to confirm your email address.

Note that Papillon International Inc. will need to approve your account before you can gain access to the webshop. If you have not been granted approval, please contact our support team: sales@papillonintl.com

 

I am having trouble navigating the B2B website – how can I the contact support team?

Before reaching out to the support team, ensure you have reviewed all instructional B2B documents which detail the steps to navigate and purchase through the portal.

If the instructional documents do not help in resolving the matter then please reach out to our sales administration team with all specifics – please be sure to provide as much detail possible in order to best help serve you: sales@papillonintl.com

 

I have forgotten my password to log into the webshop. 

 

Please navigate to: https://papillonintl.ca/collections/all and click the "Forgot Your Password" link below the login fields to reset your password.

  

How can I contact your sales team to further inquire about a brand or product?

Our team of sales representatives are always happy to help answer any questions you may have about styling, sizing and fit. If you do not have the contact information for the sales representative which represents your territory, then please connect with our support team: sales@papillonintl.com

 

Why haven't I received a confirmation for the order placed in the B2B Wholesale portal?

If you have not received an order confirmation then please contact our support team with your store name and details of the brand & product you had placed an order for: sales@papillonintl.com

 

Can I be sent the latest catalog for your brands?

We would be more than happy to send by email the newest catalogs from our range of brands. We ask that you contact our support team by email and provide details of the brand and season of the catalog which you would like to receive: sales@papillonintl.com

 

Can I pick up my order instead of having it shipped?

Yes, we do offer a pick up for customers. Please select "Pick Up" on the Shipping page at checkout. Pick up orders are available 24 hours after placing an order - if you need your order sooner please contact our team by phone.

 

Size Conversion Chart

Ladies : UK - US Chart:

 UK 3.5 = US 6.0

UK 4.0 = US 6.5

UK 4.5 =  US 7.0

UK 5.0 = US 7.5

UK 5.5 = US 8.0

UK 6.0 = US 8.5

UK 6.5 = US 9.0

UK 7.0 = US 9.5

UK 7.5 = US 10.0

UK 8.0 = US 10.5

UK 8.5 = US 11.0

 

Ladies : EU - US Chart:

 EU 36 = US 5.5

EU 37 = US 6.0

EU 38 = US 7.0

EU 39 = US 8.0

EU 40 = US 9.0

EU 41 = US 9.5

EU 42 = US 11.0 

 

Men : UK - US Chart:

UK 6.5 = US 7.5

UK 7.0 = US 8

UK 7.5 = US 8.5

UK 8.0 = US 9

UK 8.5 = US 9.5

UK 9.0 = US 10

UK 9.5 = US 10.5

UK 10 = US 11

UK 10.5 = US 11.5

UK 11.0 = US 12

UK 11.5 = US 12.5

UK 12.0 = US  13

 

Ladies Width Conversion Chart

Europe Width

US Width

Description

F

2A

Narrow

G

B

Medium

H

D

Wide

J

2E

Extra-Wide

 

FAQ - Français

Comment puis-je m'inscrire en tant que détaillant pour avoir accès au portail B2B?

Veuillez vous rendre sur le site web suivant : https://papillonintl.ca/collections/all

Vous serez invité à vous connecter - si vous n'êtes pas encore enregistré, cliquez sur Créer un compte. Remplissez tous les champs (nom, courriel et mot de passe). Nous recommandons d'avoir un compte par détaillant. Une fois inscrit, vous recevrez un courriel vous demandant de confirmer votre adresse électronique.

Notez que Papillon International Inc. devra approuver votre compte avant que vous puissiez accéder à la boutique en ligne. Si vous n'avez pas été approuvé, veuillez contacter notre équipe d'assistance : sales@papillonintl.com


J'ai des difficultés à naviguer sur le site B2B - comment puis-je contacter l'équipe d'assistance ?

Avant de contacter l'équipe d'assistance, assurez-vous d'avoir lu tous les documents d'instruction B2B qui détaillent les étapes de la navigation et de l'achat sur le portail.

Si les documents d'instruction ne vous aident pas à résoudre le problème, veuillez contacter notre équipe d'administration des ventes en précisant tous les détails. Veillez à fournir le plus de détails possible afin de vous aider au mieux : sales@papillonintl.com

J'ai oublié mon mot de passe pour me connecter à la boutique en ligne.


Veuillez vous rendre à l'adresse suivante : https://papillonintl.ca/collections/all et cliquer sur le lien "Mot de passe oublié" situé sous les champs de connexion pour réinitialiser votre mot de passe.

Comment puis-je contacter votre équipe de vente pour obtenir de plus d'informations sur une marque ou un produit ?

Notre équipe de représentants commerciaux est toujours heureuse de répondre à vos questions sur le style, la taille et la coupe. Si vous n'avez pas les coordonnées du représentant commercial qui représente votre territoire, veuillez contacter notre équipe d'assistance : sales@papillonintl.com


Pourquoi n'ai-je pas reçu de confirmation pour la commande passée sur le portail B2B Wholesale ?

Si vous n'avez pas reçu de confirmation de commande, veuillez contacter notre équipe d'assistance en indiquant le nom de votre magasin et les détails de la marque et du produit pour lesquels vous avez passé une commande : sales@papillonintl.com


Puis-je recevoir le dernier catalogue de vos marques ?

Nous serions ravis de vous envoyer par e-mail les derniers catalogues de notre gamme de marques. Nous vous demandons de contacter notre équipe d'assistance par courrier électronique et de fournir les détails de la marque et de la saison du catalogue que vous souhaitez recevoir : sales@papillonintl.com

Puis-je venir chercher ma commande au lieu de la faire expédier ?

Oui, nous proposons à nos clients de venir chercher leur commande. Veuillez sélectionner "Pick Up" sur la page d'expédition lors de la commande. Les commandes à emporter sont disponibles 24 heures après avoir passé la commande - si vous avez besoin de votre commande plus tôt, veuillez contacter notre équipe par téléphone.

Tableau de conversion des tailles

Femmes: UK - US Chart:

 UK 3.5 = US 6.0

UK 4.0 = US 6.5

UK 4.5 =  US 7.0

UK 5.0 = US 7.5

UK 5.5 = US 8.0

UK 6.0 = US 8.5

UK 6.5 = US 9.0

UK 7.0 = US 9.5

UK 7.5 = US 10.0

UK 8.0 = US 10.5

UK 8.5 = US 11.0

 

Femmes: EU - US Chart:

 EU 36 = US 5.5

EU 37 = US 6.0

EU 38 = US 7.0

EU 39 = US 8.0

EU 40 = US 9.0

EU 41 = US 9.5

EU 42 = US 11.0 

 

Hommes: UK - US Chart:

UK 6.5 = US 7.5

UK 7.0 = US 8

UK 7.5 = US 8.5

UK 8.0 = US 9

UK 8.5 = US 9.5

UK 9.0 = US 10

UK 9.5 = US 10.5

UK 10 = US 11

UK 10.5 = US 11.5

UK 11.0 = US 12

UK 11.5 = US 12.5

UK 12.0 = US  13

 

Tableau de conversion de la largeur pour les femmes

Europe Width

US Width

Description

F

2A

Étroite

G

B

Moyen

H

D

Large

J

2E

Extra-Large